OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?

Okul Öncesi Eğitim, çocuğun bireysel özelliklerine uygun olarak;
*Tüm gelişimlerini, toplumun kültürel değerleri doğrultusunda yönlendiren,
*Duygularının gelişimini ve algılama gücünü artırarak akıl yürütme sürecinde ona yardımcı olan ve yaratıcılığını pekiştiren,
*Onların; milli, manevi, ahlaki, kültürel ve insani değerlere bağlılığını geliştiren,
*Kendini ifade etmesine, öz denetimlerini sağlayabilmesine ve bağımsızlığını kazanmasına olanak sağlayan sistemli bir eğitim sürecidir.

*Aynı zamanda, okul öncesi eğitim kurumları, çocuklara Türkçe'nin doğru ve güzel kullanımını sağlar, onları ilköğretime hazırlar ve toplum tabanlı aile ve çocuk eğitimi yapar.
"Bu nedenle, eğitim sistemimizin ilk basamağını oluşturan okul öncesi eğitim, çocuğun daha sonraki yıllarına yön veren bir süreçtir.
*Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü 1992 yılında 3797 sayılı Kanunla kurulmuştur.
*Zorunlu ilköğretim çağına girmemiş çocukların eğitimine yönelik okul ve kurumlarının eğitim ve yönetimi ile ilgili bütün görev ve hizmetleri yürütmek.
*Okul ile kurumların eğitim programlarını ve eğitim araç ve gereçlerini hazırlamak Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğünün görevidir.
Okul öncesi eğitim kurumları; toplumun temel yapısını oluşturan
*Saygı, sevgi,
*Paylaşma, iş bölümü,
*Sorumluluk,
*Sosyal çevre oluşturma
açısından çocuğu geleceğe hazırlayan güvenli bir ortamdır.
Bu kurumlar hizmet verdikleri yaş gruplarına uygun olarak;
*0-36 aylık çocuklara bakım ve eğitim vermek üzere KREŞLER,
*36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan ANAOKULLARI,
*60-72 aylık çocuklarının eğitimini amaçlayan örgün eğitim kurumları bünyesinde açılan ANASINIFLARI ve
*36-72 aylık çocuklarının eğitimi amacıyla açılan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı diğer öğretim kurumları bünyesindeki okul öncesi eğitim sınıfı, UYGULAMA SINIFLARI'dır.
Okul öncesi eğitim hizmetlerinin; %90'ı Millî Eğitim Bakanlığınca, %10'u SHÇEK ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 191. maddesine göre açılan kurum ve kuruluşlarca verilmektedir.
Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

0 yorum:

Yorum Gönder