Okul Öncesi Eğitim, çocuğun bireysel özelliklerine uygun olarak;
*Tüm gelişimlerini, toplumun kültürel değerleri doğrultusunda yönlendiren,
*Duygularının gelişimini ve algılama gücünü artırarak akıl yürütme sürecinde ona yardımcı olan ve yaratıcılığını pekiştiren,
*Onların; milli, manevi, ahlaki, kültürel ve insani değerlere bağlılığını geliştiren,
*Kendini
ifade etmesine, öz denetimlerini sağlayabilmesine ve bağımsızlığını
kazanmasına olanak sağlayan sistemli bir eğitim sürecidir.
*Aynı
zamanda, okul öncesi eğitim kurumları, çocuklara Türkçe'nin doğru ve
güzel kullanımını sağlar, onları ilköğretime hazırlar ve toplum tabanlı
aile ve çocuk eğitimi yapar.
"Bu
nedenle, eğitim sistemimizin ilk basamağını oluşturan okul öncesi
eğitim, çocuğun daha sonraki yıllarına yön veren bir süreçtir.
*Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü 1992 yılında 3797 sayılı Kanunla kurulmuştur.
*Zorunlu
ilköğretim çağına girmemiş çocukların eğitimine yönelik okul ve
kurumlarının eğitim ve yönetimi ile ilgili bütün görev ve hizmetleri
yürütmek.
*Okul
ile kurumların eğitim programlarını ve eğitim araç ve gereçlerini
hazırlamak Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğünün görevidir.
Okul öncesi eğitim kurumları; toplumun temel yapısını oluşturan
*Saygı, sevgi,
*Paylaşma, iş bölümü,
*Sorumluluk,
*Sosyal çevre oluşturma
açısından çocuğu geleceğe hazırlayan güvenli bir ortamdır.
Bu kurumlar hizmet verdikleri yaş gruplarına uygun olarak;
*0-36 aylık çocuklara bakım ve eğitim vermek üzere KREŞLER,
*36-72 aylık çocukların eğitimini amaçlayan ANAOKULLARI,
*60-72 aylık çocuklarının eğitimini amaçlayan örgün eğitim kurumları bünyesinde açılan ANASINIFLARI ve
*36-72
aylık çocuklarının eğitimi amacıyla açılan Milli Eğitim Bakanlığına
bağlı diğer öğretim kurumları bünyesindeki okul öncesi eğitim sınıfı,
UYGULAMA SINIFLARI'dır.
Okul
öncesi eğitim hizmetlerinin; %90'ı Millî Eğitim Bakanlığınca, %10'u
SHÇEK ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 191. maddesine göre
açılan kurum ve kuruluşlarca verilmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder